Sajátítsa el ezt a rendkívül egyszerű relaxációs technikát, és szabaduljon meg a stressztől!

623
HOZZÁSZÓLÁS:

Az alábbi relaxációs módszer rendkívül egyszerű, legfeljebb tíz percet rabol el az életéből.

Ennyi időt, bármilyen elfoglalt is, hajlandónak kell lennie önmagára, élete jobbítására, és talán megmentésére áldozni.

A relaxáció nem változtat a stresszt okozó tényezőkön; ettől még mindig nem tudja hogyan küzdjön meg ezekkel a problémákkal. Arra viszont jó, hogy a stressz ne okozzon Önnek fiziológiai, mentális vagy érzelmi károkat.

Alapszintű relaxációs technika

1. Akkor hajtsa végre, amikor nem kell fontos megbeszélésre rohannia, nincs valami halaszthatatlan teendője.

Az ideális az, ha este az ágyban, elalvás előtt csinálja, de tulajdonképpen a nap bármelyik szaka megfelel. (Ha máskor nem talál rá időt, reggel keljen fel tíz perccel korábban. Megéri!)

2. Válasszon ki egy csendes, nyugodt helyet, ahol senki sem zavarhatja (a telefon sem). A hőmérséklet kellemes legyen.

3. Helyezze magát kényelembe. Vannak, akik feküdni szeretnek, mások inkább ülnek. Mindegy, milyen testhelyzetet választ.

Ha ül, a fejét és a nyakát támassza meg valahogy.

4. Legyen Ön körül tökéletes csend, de valami szelíd, kellemes – lehetőleg ének nélküli – zenét is feltehet.

5. Hunyja le a szmental-meditacio-ember-fej-kopaszemét, vegyen néhány mély lélegzetet. Lehetőleg a rekeszizmai magasságába szívja a levegőt, hogy a bordái megfeszüljenek.

6. Jegyezze meg: minél görcsösebb egy izom, annál lazább lesz, ha megszabadulunk a feszültségtől. Először feszítse meg a lábizmait, tartsa így öt másodpercig, azután sorban lazítsa el mindegyiket.

7. Felfelé haladva ismételje meg a fenti gyakorlatot teste valamennyi izmával. A lábszár után a comb, a kéz, a kar, a törzs, a mell, a váll, a nyak, az állkapocs és a fej izmai következzenek. Az utolsó négy terület különösen fontos, mert leginkább ezeken érezhető a feszültség.

8. Néhány percig összpontosítson a légzésére: mélyen lélegezzen, ütemesen; a rekeszizma magasságában szívja a levegőt.

9. Olyan hosszú ideig maradjon így, amíg kedve tartja, de ha érezni akarja a relaxáció hatását, legalább tíz percig ne hagyja abba.

(Az első néhány alkalommal – különösképpen akkor, ha korábban nem próbált relaxálni – akaratlanul is gondolatok tolulnak az agyában arról, ami aggasztja, vagy eszébe jut, mennyi munkája van még. Ez normális dolog.

Most csak annyit kell tennie, hogy nem dühíti fel magát a gondolatok megjelenése miatt, és nem próbálja kiüríteni az elméjét. Vegye tudomásul a jelenlétüket, de tíz percre tolja félre őket, hogy a relaxáció után azonnal visszatérhessenek.)

Mindenki megtanulhatja a relaxációt, bár ahhoz, hogy jól csináljuk, sokat kell gyakorolnunk.

Ön is végre tudja hajtani a gyakorlatot. Kezdje el most, és meglátja, hamarosan jobban érzi majd magát.

623
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
1
  1. Budaházi Tímea szerint:

    Jelentem kipróbáltam és bevált :). Több relaxációs gyakorlatot ismerek, de ez ami a legegyszerűbben kivitelezhető. Már kivülről tudom a pontokat. Általában akkor használom a relaxációt amikor egy fárasztó nap után nem tudok elaludni.

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Kapcsolódók |

Hasonló cikkek, témák
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]